2011-09-07

ホットケーキミックスで作るツナマヨパン Tuna and Mayo Bread with Pancake Mix 

明日も早朝から1日外なので今夜のうちにランチを作ろうと思ってたので、ウズベキスタン戦のハーフタイム中にツナマヨパンを作ってみました♪僕は朝食に、嫁さんはランチに食べればいいかなと思っていたのですが、嫁さんは起き上がってきてはちょこっとつまんでました(笑)喜んで食べてもらえると嬉しいですよね☆


作り方は本当に簡単。ホットケーキミックス、卵、牛乳をよく混ぜ、型に流し入れます。その上から冷凍ミックスベジタブル、ツナマヨを乗せ、180度のオーブンで25分程焼いたら出来上がり。好みでパセリや粉チーズを振って頂くのも美味しいと思います。今回はシフォンケーキの型で作りましたが、マッフィン型のほうがいいかも・・・。


I am going to out all day tomorrow, so I wanted to make something tonight for lunch tomorrow. I am going to have to wake up real early, but I am watching a football match (Uzbekistan vs. Japan), so I cooked some tuna and mayo bread during the halftime. You just have to mix the ingredients, and throw it in 180c oven for half an hour. Real easy!!!


材料 Ingredients


ホットケーキミックス(Pancake Mix)150g ¥50($0.50)

牛乳(Milk)150ml ¥15($0.15)

卵(Egg)1玉(1)¥25($0.25)

ツナ缶(Canned Tuna)1缶(1 Can)¥($0.25)

マヨネーズ(Mayo)大2(2 TBSP)

塩(Salt)少々(1/10 TSP)

胡椒(Pepper)少々(1/10 TSP)

冷凍ミックスベジタブル(Frozen Mix Vegetables)大4(4 TBSP)


合計(Total)¥305($3.05)

¥100調味料代として加算しています。

I have added extra $1 for seasonings and condiments that I didn’t calculate above.


ランキングに参加しています。ポチッと応援お願いします☆

Please click the button above to support this blog. Thank you!

0 件のコメント:

コメントを投稿