2011-09-01

玉葱とウインナーのケーク・サレ(Cake Salé with Onions and Sausages)

昨日今日と朝から外だったのでなかなか料理も作れず。特に昨日は前夜オールで準備していたので帰宅時にはバタンキュー。もう歳ですかね~。

今日も外出なので昨日の夜のうちに残り物でケーク・サレを焼いておきました。今日の朝僕もつまみましたし、嫁さんのランチにもいいですしね材料をボウルに放り込み、混ぜ混ぜしてオーブンで焼くだけ焼きあがる頃には僕は夢の中だったので嫁さんが味見してくれました。180度のオーブンで40分程で出来上がりましたよ。ちょっと卵が多かったかな・・・。でも満足です!

I was out all day yesterday and also most of the day today, so I decided to make some cake sale. Not only it was very easy to make, but I got to munch on it for breakfast so a perfect dish for a busy day! All you have to do is to mix all the ingredients in a bowl and throw it in the oven for 30 minutes or so with 180c. You can pretty much put whatever veggies you want in the cake. I think I will add some tomatoes next time!



材料 Ingredients

小麦粉(Flower220g \30$0.30
ベーキングパウダー(Baking Powder10
卵(Eggs3 \150$1.50
玉葱(Onion1 \20$0.20
ウインナー(Sausages4 \100$1.00
ピーマン(Green Pepper4 \30$0.30
黒胡椒のチーズ(Black Pepper Cheese)適量(Suitable Amount) \130$1.30


合計(Total)\430$4.30
\100調味料代としえt加算しています。
I have added extra $1 for seasonings and condiments that I didnt calculate above.

ランキングに参加しています。ポチッと応援お願いします☆
Please click the button above to support this blog. Thank you!

0 件のコメント:

コメントを投稿