2011-08-24

初めてのベーグル(My First Attempt at Making Bagels)

ベーグルの流行は終わらないですね。サンドの定番にすらなりつつありますよね。正直僕も大好きですし、嫁さんも♪ベーグルの作り方のレシピが多いので今回は作ってみました。それも強力粉を使わず、薄力粉のみでのプレーンベーグル・・・。HBがない僕にとってはちょっと面倒でしたが、出来上がりは僕も嫁さんも6割程満足。初めてにしては悪くないと思っていますが、次はナッツや胡麻を入れてみたい。そして表面がもう少しスムーズになってくれると見栄えもいいのになと思っています。練りが足りなかったかな・・・。やっぱりパン系は難しいですね☆


I never made bagels before, but I had a bit of time today. I kept running into recipe posts on how to make bagels, so I decided to give it a try. Most of the time, bagles are made with bread flower - which is always heavier than the normal flower - but I decided to make them with normal light flower to save cost. Making them took a lot longer than I expected, but the bagles turned our alright. I am looking forward to making sandwiches with them.






材料 Ingredients


薄力粉(Flower)400g ¥50($0.50)
ドライイースト(Dried Yeast)小2(2 TSP)
牛乳(Milk)1カップ(200ml)¥20($0.20)
蜂蜜(Honey)50ml
コンデンスミルク(Condensed Milk)50ml ¥70($0.70)
塩(Salt)小1(1 TSP)



合計(Total)¥240($2.40
¥100調味料代として加算しています♪ I put an extra dollar for seasonings and condiments that I didn't calculate above.

ランキングに参加しています。できればクリックしてください。
Please click the button above to support my blog. It's just a way of tracking the number of visitors here.

0 件のコメント:

コメントを投稿